Curentele populare de astazi se indreapta intr-o directie diametral opusa temelor centrale din Noul Testament. Aceasta carte este scrisa pentru a inversa cursul, cel putin in inimile si mintile acelora care o vor citi. Ea proclama faptul ca altarul crestin de jertfe este Crucea Calvarului. Sustine ca aici se gasesc toate principiile si resursele trairii vietii crestine. Nu este doar locul unde pacatosul gaseste dragoste si acceptare din partea lui Dumnezeu, ci deschide usa unei noi cai de gandire si motivatie.
Fara nicio indoiala, absenta predicarii crucii din cea mai mare parte a crestinismului ne-a dus la acest nivel de jos in care ne aflam acum. Nu putini predicatori si invatatori se tin de un punct de vedere lumesc, nesfintit, manjit de societatea care ii inconjoara. Ei proclama un mesaj dezechilibrat, accentuand doar partea pozitiva, garantand urmasilor lor implinirea visurilor lor de succes. Ei nu sunt in legatura cu cerul, ci sunt in legatura cu sistemul lumesc care, in curand, va ajunge la sfarsitul lui hotarat mai dinainte. Apostolul Pavel spune ca ei sunt "vrajmasii ai crucii lui Hristos".
Crestinii seriosi trebuie sa citeasca aceasta carte. Doar cei sinceri si necompromisi vor primi beneficii din acest mesaj. Ii va expune adevarului, care nu este prezentat in mod obisnuit in secolul al XXI-lea, dar ei vor descoperi ca este, fara nicio indoiala, punctul central al invataturii Noului Testament. Aceasta carte este o incercare de a-i atrage pe mai multi oameni ai lui Dumnezeu intr-o viata de dependenta totala de El, adica de Persoana si lucrarea Sa pe care a savarsit-o intr-un mod perfect in urma cu 2000 de ani.
Cartea aceasta este despre credinta in Fiul Lui care a fost numit Nazarinean, dispretuit si respins de oameni si despre ceea ce a facut El in slabiciune pe o cruce aspra, inumana, folosita de romani pentru executia criminalilor. Noi avem un altar... Vom privi crucea din doua pozitii diferite -- prima, cea a substituirii si apoi, cea a identificarii. Substituirea se refera la ceea ce a facut El pentru noi prin suferinta si moartea Sa. El a luat locul nostru. Identificarea inseamna ca noi trebuie sa ne vedem murind cu El, iar efectele mortii Sale sa lucreze in noi, astfel incat sa aduca caracterul nostru in conformitate cu scopul lui Dumnezeu. Scopul Lui este sa creeze o noua rasa de fiinte care sa fie asemenea chipului Fiului Sau (Rom. 8:29).
Cuprins
I. Substituire
1. Crucea -- singura tema
"Caci n-am avut de gand sa stiu... decat pe Isus Hristos, si pe El rastignit."
2. Intelepciunea crucii
"Hristos cel rastignit... intelepciunea lui Dumnezeu."
3. Suferintele supreme ale lui Hristos
"Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?"
4. In Sfanta Sfintelor -- prin cruce
"Dar Hristos... a intrat odata pentru totdeauna in Locul prea sfant."
5. Superbul limbaj al crucii -- Partea I
"Iertare si rascumparare."
6. Superbul limbaj al crucii -- Partea II
"Impacare, ispasire, indreptatire."
II. Identificare
7. Identificarea cu crucea lui Hristos
"Am fost rastignit impreuna cu Hristos."
8. Identificarea cu odihna lui Hristos
"Cine intra in odihna Lui, se odihneste si el de lucrarile lui."
9. Identificarea cu faptele lui Hristos
"Credinta fara fapte este moarta."
10. Identificarea cu smerenia lui Hristos
"Sa aveti in voi gandul acesta, care era si in Hristos Isus."
11. Identificarea cu suferintele lui Hristos
"Si sa-L cunosc pe El... si partasia suferintelor Lui."
12. Identificarea cu ocara lui Hristos
"Sa iesim dar afara din tabara la El, si sa suferim ocara Lui."