Durata de livrare: 24-48 ore
Cartea eminentului specialist în psihologie socială Robert Levine este o explorare captivantă și detaliată a felului în care fiecare cultură percepe și gestionează timpul. Prin intermediul unor experimente sociale inedite și al unei analize pătrunzătoare, Levine reușește să creeze practic un ghid pentru toți cei care vor să navigheze eficient în ritmul cotidian al oricărei culturi străine, să descopere cât de influențați sunt de evenimentele presante de acasă și să-și traseze propria geografie a timpului.
„Robert Levine pune laolaltă observații de mare finețe, experimente de teren originale și o erudiție cuprinzătoare pentru a articula o perspectivă inedită cu privire la felul în care timpul subiectiv și funcționarea societății umane se împletesc sau intră în conflict.“
— PHILIP ZIMBARDO, Universitatea Stanford
„Călătoria, fie ca turist sau ca psiholog, te învață estetica timpului mijlociu: găsirea unui echilibru între ritmul rapid și cel lent, între timpul evenimentelor și cel al ceasului, între activitate și inactivitate. După ce vizitează culturi mai relaxate, persoanele dependente de muncă și de timp tind să se întoarcă acasă hotărâte să încetinească ritmul vieții stăpânite de ceas.“
— ROBERT LEVINE
ROBERT LEVINE (1945–2019), psiholog american, a fost profesor de psihologie la Universitatea de Stat din California, Fresno, precum și decan asociat al Colegiului de Știință și Matematică din Fresno. A fost totodată profesor invitat al Universității Federale Fluminense din Niterói, Brazilia, la Universitatea de Medicină Sapporo din Japonia și la Universitatea Stockholm din Suedia, iar în 2007 a devenit membru al Institutului de Studii Avansate de la Universitatea Durham din Regatul Unit. Principalul interes de cercetare al lui Levine a fost psihologia socială a timpului, în special felul în care diferite culturi percep timpul, ce orașe și țări au cel mai lent sau cel mai rapid ritm și cum aceste diferențe afectează calitatea vieții oamenilor. În plus, Levine a mai cercetat felul în care persuasiunea și manipularea pot să ne influențeze și să ne controleze deciziile. Pe lângă Geografia timpului, Levine a mai publicat numeroase articole și încă două cărți: The Power of Persuasion: How We’re Bought and Sold (2003) și Stranger in the Mirror: The Scientific Search for the Self (2016).
Editura: Humanitas
Numar de pagini: 296
ISBN: 978-973-50-7332-9
Dimensiune coperta: 13x20 cm
Tip coperta: brosata
An aparitie: 2022
Traducere: Irina Manea